RSS
Selamat Datang diucapkan! salam ukhuwah, terima kasih kerana sudi mengunjungi blog saya

Monday, April 4, 2011

⊹ Bintang ✰ ⊹

Kata orang, setiap kali kita mengalami kemurungan dalam hidup pasti kita tiba-tiba akan hilang punca, hilang akal. Mencari apa sebab yang menyebabkan kita berubah angin dari ceria bertukar menjadi muram, tidak ada mood.

Pasti akan ada sesuatu yang boleh menceriakan kita semula. Cuma kita tidak pasti dengan cara apa kita akan ceria semula. Bagi aku, sudah memadai dengan melihat bintang.

Sinaran cahaya bintang yang berkelipan sudah cukup membuatkan aku tertawa kembali. Ketika mula aku menjejakkan kaki di bandar Kuala Lumpur, tidak pernah sekali pun aku dapat melihat bintang. Aku rasa aneh sekali. Tapi tidak mengapalah.

Baru-baru ini aku pulang ke kampung. Rasa gembira dan bersyukur sangat sangat sebab aku dapat melihat bintang. Rindu kat rumah lama, bila saya stress, sedih, ataupun gembira saya akan duduk diluar rumah sambil melihat bintang di langit..subhanaAllah, sangat-sangat cantik, hati yang sedih menjadi gembira, hati yang gelisah menjadi tenang, dan hati yang gembira ku panjatkan syukur ke hadrat Illahi :))  Cantik sungguh Ciptaan-Nya.Cantik sungguh Ciptaan-Nya.

Walaupun disini aku tidak dapat melihat bintang, sudah cukup memadai dengan mendongakkan kepala ke langit yang terbentang begitu luas. Aku bersyukur masih dapat melihat.

Ya Allah, aku bersyukur kerana masih bernafas dan dapat menikmati segala ciptaan-Mu . Masih boleh berdiri tegak menunaikan segala kewajipan dan masih boleh melihat apa yang berlaku di sekeliling ku.


♫ ♬ ♪ ♩♫ ♬ ♪ ♩ ♪ Bintang

Bintang di langit
Kerlip engkau di sana
Memberi cahayanya di setiap insan
Malam yang dingin
Kuharap engkau datang
Memberi kerinduan di sela mimpi – mimpinya

Melangkah sendiri di tengah gelap malam
Hanya untuk mencuri jatuh sinaran
Tak terasa sang waktu
Melewati hidupnya
Tanda pagi menjelang
Mengganti malam

Chorus:
Oh bintang tetaplah… pastikan cahyanya
Sinari langkahku setiap saat
Bintang pun tersenyum… dengarkan pintaku
Berikan kecupan di sudut tidurnya

2 comments:

Abang Long said...

Salam...bersyukurlah dgn nikmat yg Tuhan berikan

atiQah rahman said...

Alhamdulillah.. saya rasa sangat bersyukur..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...