RSS
Selamat Datang diucapkan! salam ukhuwah, terima kasih kerana sudi mengunjungi blog saya

Thursday, February 3, 2011

.:: balik kampung ::.

Selamat pagi semua!!

Wahh, indah sungguh pagi ini.. mana tidak nya, kalau sebelum ini di KL aku bangun sahaja dari tidur yang aku nampak hanya dinding, kipas dan syiling!

Suasana yang sangat-sangat tidak bagus untuk kesihatan kerana di tempat yang aku tinggal tidak mempunyai tingkap. Umpama kotak.! Tapi bersyukur sangat-sangat dengan apa yang aku ada sekarang.

Jika tidak ada bilik tersebut, mana lah aku mahu tinggal. Sepanjang hidup aku, ini kali pertama aku menjejak bumi Kuala Lumpur seorang diri. Agak kekok dan susah juga pada permulaannya apatah lagi aku pula seorang perempuan. Sangat-sangat bahaya apabila berseorangan.

Baiklah, kita sambung dengan cerita saya ketika berada di rumah semalam.

Petang semalam saya bersama-sama dengan abang kedua aku pergi ke pasar tani, seumur hidup aku selama 20 tahun ini pertama kali aku menjejakkan kaki di pasar tani.

Wah, ramai sangat-sangat orang. setahu aku pasar tani hanya menjual barang-barang basah seperti sayur, ikan, daging. tetapi tak sangka pula pasar tani sekarang jual macam-macam barang.

Disini aku kepilkan beberapa keping gambar yang di ambil semasa berada di pasar tani semalam buat tatapan semua =)


* sebelum beli, si kecil merasa dulu ^^,

* beli daging untuk buat BBQ malam ini, sebab abah saya mahu makan ^^,




* nak pilih kucing yang mana satu ye...hmm




selesai sahaja membeli barang,
kami pulang terus ke rumah.

Daging lembu yang kami beli di pasar tani sebentar tadi,

aku minta emak buatkan bbq.

aku dan adik beradik sangat sukakan daging bbq yang emak buat. Bagi aku pula, berbanding dengan daging ayam.. aku lebih suka makan daging lembu.

Pada malam tu, aku dan keluarga memang buat kendurilah. Dengan daging bbq, pizza, kek secret recipe, otak-otak (dari melaka), buah kundang, keropok, dan macam macam lagi lah..
Wah, banyakkan makanan..

Alhamdulillah, saya rasa bersyukur sangat-sangat kerana masih dapa merasa nikmat, rezeki yang dikurniakanNya sehingga kini. ^^,

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...