RSS
Selamat Datang diucapkan! salam ukhuwah, terima kasih kerana sudi mengunjungi blog saya

Friday, February 4, 2011

.::Seharian bersama keluargaku! ::.


Assalamualaikum semua..

Korunk sihat ke? harap-harap semua sihat la ye, maklum lah sekarang musim orang demam. Jadi, untuk elakkan diri kita daripada dijangkiti virus-virus ni,, korunk kene la jaga kesihatan ye!

Harini pada jam 10pagi aku dan keluarga bertolak ke temerloh untuk


menziarahi kakak ipar aku yang baru sahaja melahirkan anak pada bulan 1 baru-baru ini.

Sebelum itu, kami singgah di Giant untu
k beli buah tangan buat mereka.

Kali ini anak buah aku lelaki. nama diberi Muhammad Fahim Zakwan bin Muhammad Firdaus atau nama panggilannya pa'im.

Agak jauh juga lah perjalanan kami harini kerana mengambil masa untuk sampai dalam lingkungan 3 jam lebih.



Mesti korunk hairankan kenapa lambat sampai.Padahal kuantan ke temrloh hanya mengambil masa dalam 2jam sahaja.

Al-makumlah, harini hari jumaat.
Jadi kami berhenti seketika di masjid tepi jalan bagi menunaikan solat jumaat.

Aku tak lah solat jumaat sekali, cuma abang aku je.

Kami memilih untuk menunggu abang aku selesai solat di dalam kereta. Masing-masing tidak mahu keluar.


Sementara menunggu, aku dan adik bongsu aku mengeluarkan kuaci yang dibeli di Giant tadi. Apa lagi, masing-masing makan kuaci termasuk anak buahku yang kecil. Pantang sahaja nampak orang makan, pasti dia mahu juga. Geli hati kami melihat telatahnya.

* suka kumpul kulit kuaci ^_^


* ini pula biji kuaci yang telah diproses.. hihihi

Seusai abang aku solat, kami meneruskan perjalanan asal kami iaitu menuju ke kampung kakak iparku di Sg. Nerek, Temerloh.

Akhirnya sampai juga kami. Setibanya aku di rumah, aku terus menuju ke katil dimana anak buahku tidur. Apa lagi, sudah menjadi kebiasaanku.. aku akan kacau sampai dia bangun. Tapi, tidaklah sampai dia menangis.

Kejamkan dapat mak saudara macam aku nie.

Bangun jer pa'im dari tidur, terus merengek meminta susu. Aku suka tengok rambut dia. cantik, lurus dan tersusun rapi. Tak perulah ibunya susah payah sikat rambutnya.

Kali ini aku baru perasan sesuatu padanya. hah! rambutnya warna perang. Kata emakku "biasalah, baby baru lahir, nak hitam gunalah minyak keling," tergelak-gelak kami dibuatnya.

Agaknya kami semua ni di sapu minyak keling kot masa kecil, sebab itulah rambut kami semua lebat-lebat dan hitam pekat.
* Andaian sahaja, dengar dan baca boleh, percaya jangan sesekali ^^,


Hari sudah petang, kami pon beransur pulang. Dalam perjalanan pulang, mata aku mengantuk sangat-sangat.. kepala pula terasa agak pening. mungkin masuk angin. Aku hanya menjamah sedikit sahaja nasi lemak pagi tadi.

Disebabkan kepala terlalu pening, aku buat keputusan untuk tidur. Lama juga aku tidur, sampai di bandar kuantan baru aku sedar.

Setibanya di kuantan, abang aku mengajak kami ke shopping complex East Cost Mall [ECM] untuk membeli hadiah kahwin sahabatnya.

Selesai sahaja membeli, kami singgah di Restoran Taj. Aku hanya minum,tidak berselera untuk makan.
Manakala anak buahku pula berselera sekali makan ayam peha. Seronok melihat telatah serta mimik mukanya.

* Dalam hati terdetik juga, alangkah seronoknya ada anak sendiri.. Tapi aku masih muda, dan banyak perkara perlu aku pelajari dan selesaikan. Tambahan pula, aku masih belum mempunyai calon ^^, dan belum bersedia lagi untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang isteri serta ibu +_+



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...