RSS
Selamat Datang diucapkan! salam ukhuwah, terima kasih kerana sudi mengunjungi blog saya

Tuesday, February 22, 2011

⊹ Doa Perpisahan ⊹

Semalam sebelum pulang ke rumah, Tuan Zamri Mohamad ada buat sedikit jamuan khas buat karyawan karyawan ( staff  ) Akademi Penulis yang akan berhijrah ke tempat lain.

Sebelum makan, Tuan Fauzul Na'im (Majikan), Puan Nurulhilyati, dan Tuan Zamri Mohamad menyampaikan amanat terakhir kepada mereka yang akan pergi meninggalkan Akademi!

Walaupun aku masih lagi akan bersama dengan Akademi tetapi apa yang disampaikan oleh Tuan Fauzul juga aku semat dalam ingatan ini. Suatu hari nanti aku juga akan terpaksa meninggalkan Akademi atas sebab sebab tertentu yang tidak dapat dielakkan. Apa yang aku harapkan semoga hubungan kekeluargaan ini akan terus terjalin walaupun kita tidak akan mungkin bersama lagi.

Huh! Nasib pada masa itu tidak ada lagu latar, nak tahu lagu apa? hmm, lagu Doa Perpisahan. Kalaulah dialunkan masa itu, pasti akan ada salah seorang daripada mereka akan menitiskan air mata.

Titisnya air mata pertama kerana kegembiran. Gembira kerana mempunyai majikan yang dianggap seperti keluarga sendiri. Manakala air mata kedua pula adalah kerana kesedihan. Sedih disebabkan terpaksa berpisah kerana sudah membuat keputusan untuk berhijrah. Berhijrah dari satu tempat ke satu tempat atas sebab sebab tertentu.

Selesai sahaja mereka mereka yang mahu berhijrah memberi ucapan, saat yang dinantikan sudah pun tiba. Apa lagi, jom makan! ^^,











Alhamdulillah, kenyang sangat sangat ^^, terima kasih kepada penaja pada tersebut ( Tuan Zamri Mohamad ).

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...